• 26.07.2017, 18:00

Pisa and Viareggio

Nå nærmer jeg meg faktisk slutten på innleggene fra Italia. Tipper det blir to innlegg til, hvor det ene er et antrekksinnlegg. Etter Montalcino satte vi snuten i retning Viareggio som er en badeby, med et lite stopp innom Pisa først. Vi kunne jo ikke kjøre forbi uten å se det skjeve tårnet i Pisa! På veien stoppet vi også og tok noen fine bilder ved en vingård.

Etter å ha kjørt på autostradaen kom vi inn til Pisa hvor vi parkerte bilen på en parkeringsplass et par minutter det skjeve tårnet. Det var komisk å se alle som sto og poserte for å få de typiske turistbildene av tårnet. Vi slang oss på og dyttet tårnet vi også..

Etter å ha tatt litt bilder og noe å drikke satte vi oss i bilen igjen i retning Viareggio. Hotellet lå 10 minutters gange unna stranden så vi tok med oss håndkle og badetøy ned. Etter litt lunsj gikk vi håpefulle ned mot stranden. Der fikk vi vite at man måtte betale for å bruke stranden, uansett om man bare skulle ta et lite bad.  Kontoret hvor man skulle betale lå ganske langt unna, så vi bestemte oss for å heller dra tilbake til hotellet og ligge ved bassenget. Klokken var tross alt over 16, så vi orket ikke å finne kontoret bare for å kunne bade. Ganske skuffende egentlig. Heldigvis var det akkurat tre ledige solsenger igjen ved bassenget så vi ble liggende der litt. Rundt middagstid gikk vi ned mot strandpromenaden igjen og skulle spise middag. Det ble en sen middag siden vi satte oss ned på en bar/restaurant først og nøt utsikten over solen som gikk ned i havet. Det var utrolig koselig å sitte med en drink, litt småsnacks, livemusikk og fin utsikt! Etter solen hadde gått ned fant vi en pizzeria.

Til slutt: Et av de koseligste bildene av meg og kjæresten fra ferien. Tenk at vi har vært sammen i 4 år i september ♥

Alt i alt er jeg glad for at vi ikke skulle være i Viareggio en hel uke på badeferie. Det var sikkert kjempefint der, men jeg tror pengene hadde flydd nede på stranden. Selv om vi ikke utforsket prisene for å bruke stranden eller solstoler, har jeg hørt at det er ganske stive priser. På en annen side er det sikkert mye annet man kunne utforsket i den byen også.

Har dere vært i Pisa eller Viareggio?

livetmitt93

26.07.2017 kl. 18:04
fine bilder:D

03.08.2017 kl. 14:14
livetmitt93: Tusen takk :)

Charlotte

26.07.2017 kl. 21:25
nei :)

kjempefine bilder :)

Charlotte: Tusen takk :)

Minrefleksjon

27.07.2017 kl. 12:48
Så utrolig fine Italia-innlegg. Fint å lese. Og gratulerer som et par i fire år. Jeg og min kjære har også vært sammen i fire år i August. Så heldige vi er!

Minrefleksjon: Tusen takk :) Gratulerer til deg også <3

Victoria Larsen

27.07.2017 kl. 13:21
Nei, men ser kjempe fint ut der :-)

03.08.2017 kl. 14:14
Victoria Larsen: Ja, var kjempefint :)

Jeg er en 21 år gammel jente fra Oslo. Studerer Økonomi og ledelse og jobber som freelancer i et eventbyrå. Bloggen handler i hovedsak om mote, hverdag, reise, mat og tips. Håper dere liker den!