• 16.10.2017, 21:30

I tenkeboksen

Hei dere!

Det ble visst stille fra meg forrige uke. Jeg ble brått dårlig etter skolen tirsdag, og ble liggende i senga resten av dagen med feber og hodepine. Heldigvis ble jeg frisk igjen like fort som jeg ble syk, og var tilbake på skolen på torsdag igjen. Torsdag prøvde jeg å gjøre skolearbeid, men jeg var egentlig veldig fraværende siden tankene bare var ett sted. Pappa skulle nemlig opereres på fredag, og all så og si all energi gikk til å tenke på det. Jeg sov kjempedårlig natt til fredag, men var oppe like etter klokken 6 for å være med han før han skulle inn. Det kom noen tårer da jeg ga han en klem før han fulgte etter sykepleieren. Vi bestemte oss for å heller dra hjem og vente enn å sitte på sykehuset å vente. Jeg er ikke så veldig glad i sykehus, og det kunne jo ta noen timer. Etter litt frokost, noen episoder av Modern family ringte telefonen. Jeg tror jeg aldri har vært så lettet før som da jeg så at det sto "Pappa" på mobilen. Operasjonen var ferdig og den var velykket.

Tilbake til overskriften, så har jeg vært litt i tenkeboksen med tanke på hva jeg skal gjøre med bloggen fremover. Den har absolutt ikke blitt prioritert i det siste siden jeg har masse å gjøre på skolen. I det siste har jeg følt at jeg ikke strekker til på noe område, og at jeg generelt har altfor mye som må gjøres. Studiet, trening, blogg, litt jobb og få tid til å være med venner, kjæresten og familien. Jeg synes det er veldig koselig å dele innlegg med dere, men samtidig så tar det mye tid å ta bilder, redigere, skrive innlegg og ikke minst finne ut hva man skal blogge om. Motivasjonen er heller ikke på topp, og høstværet har heller ikke vært på min side i det siste. Jeg tror jeg rett og slett får se hva jeg gjør, men da vet dere hvertfall grunnen til at det har vært litt stille her i høst.

Nå skal jeg lage meg en smoothie og se på Bloggerne og Farmen. Ha en kjempefin mandag kveld videre!

• 09.09.2017, 13:00

Les misérables

Hei dere!

Det ble visst noen dager siden forrige innlegg, men jeg har rett og slett vært syk. Jeg var hjemme fra skolen på onsdag, men dro på torsdag og fredag da jeg bare hadde en forelesning. Både torsdag og fredag fikk jeg skikkelig hosteanfall midt i forelesningen, og holdt seriøst på å kaste opp av min egen hosting. Kjempeflaut!

Men over til noe mer positivt. På torsdag fikk jeg melding fra en kompis i klassen som hadde vunnet to billetter til premieren av  "Les misérables" på Folketeateret, men som han ikke fikk brukt siden han måtte jobbe. Derfor var jeg og Endre så heldige at vi fikk billettene hans, så gårsdagen tilbrakte vi på musikal. Setene vi hadde fått var helt på midten, så det var helt perfekt. I tillegg satt Aksel Hennie to seter foran meg. Jeg hadde veldig lite kjennskap til musikalen, annet enn noen av sangene, så jeg ble positivt overrasket over hvor bra det var. Skuespillerne/Sangerne, kostymene, sangene og ALT var helt fantastisk. Vi satt vel i rundt 3 timer og så på, og alle i publikum reiste seg under den siste sangen i stående applaus. Anbefaler alle å se den!

Nå må jeg hoppe i dusjen og pakke ferdig. Jeg skal nemlig på jobb, og vi skal overnatte på hotell siden det blir såpass sent(skal jobbe til 03!)

Vi blogges mer i morgen!

• 05.09.2017, 18:00

En rask update

Hei dere!

I dag hadde jeg egentlig mest lyst til å krype under dyna igjen da alarmen ringte. Jeg har blitt skikkelig forkjølet, og har både tett nese og vondt i halsen. Høsten kom visst brått på meg, så jeg hadde bare skinnjakke og en tynn topp da jeg var ute på lørdag. Jeg kom meg omsider opp av sengen og fikk med meg tre timer med forelesning i strategi. Jeg rakk til og med å kjøpe meg nesespray mens jeg ventet på t-banen på Majorstuen, så nå er det litt bedre. Nå skal jeg straks ut i regnværet for en liten brief på kontoret før jeg skal jobbe på lørdag. Etter det skal vi til søsteren til Endre for å få litt hjelp til å forstå elektrotegningen til leiligheten vår. Det er ikke lenge til alt skal bestemmes, og vi venter fortsatt på ny tegning og tilbud fra Sigdal. Gleder meg masse til å vise dere hvordan det blir!

Lenge siden jeg har hatt et rent skravleinnlegg her på bloggen, men i dag innså jeg at jeg ikke hadde tid til å ta noen nye bilder, så jeg tenkte at det var bedre enn ingenting.

Ha en kjempefin tirsdag videre!

• 20.08.2017, 22:00

Findings Festival 2017

I helgen var jeg på Findings på Bislett. Jeg bestilte billetter med en venninne fra skolen for en god stund siden, men dagen før fikk jeg melding fra en venninne fra vgs så vi endte med å vorse med henne og noen flere begge dagene. Veldig hyggelig å være mange, selv om man lett mister hverandre inne på festivalen. Det var egentlig spådd regn begge dagene, men heldigvis var det opphold hele tiden.

Første dagen kom vi like før Alan Walker startet. Jeg hadde egentlig lyst til å få med meg både Galantis og Sonny Alven, men jeg var visst den eneste som ville høre på de, så vi ble litt lenger på vors. Jeg har inntrykk av at de fleste syntes at den andre dagen var best, og jeg er helt enig.

Dagen etter var vi igjen klare, og vi kom inn akkurat i det Matoma startet. Vi sto ganske langt foran under store deler av konserten, før vi satt og spiste litt på tribunene og gikk rundt under Cezinando og Dj Snake som ikke er helt min type musikk. Vi fikk med oss store deler av konserten til Ina Wroldsen, og jeg synes hun er kjempeflink. Etter dette var det klart for siste konserten, og Karpe Diem var virkelig helt fantastiske. Til tross for en del dytting og noen albuer i hodet var dette uten tvil festivalens høydepunkt!

Flere som var på Findings?

• 16.08.2017, 20:00

Vettakollen og Båntjern

I dag våknet vi endelig til strålende sol igjen. Er det bare meg eller har denne sommeren vært veldig dårlig værmessig? Jeg synes det stort sett har regnet eller vært kaldt. Uansett, så hadde jeg veldig lyst til å trene i dag, men hadde ikke samvittighet til å dra på Sats når det først var så fint vær. Derfor pakket vi med oss en sekk og gikk hjemmefra og helt til toppen av Vettakollen. Jeg husker godt at vi ble dratt med opp dit i gymtimene på ungdomsskolen, og jeg hatet virkelig den toppen. Nå som jeg gikk dit av fri vilje, var turen mye morsommere. Ikke minst er utsikten helt fantastisk!

Da vi kom til toppen skulle Endre ta noen bilder av den fantastiske utsikten, og klatret opp på "varden". Tre sekunder etter jeg hadde tatt bildet i midten hørte jeg de bak meg gispe og så han falle ned. Det ble heldigvis "bare" noen skrubbsår på leggene, men det så utrolig vondt ut. Jeg var mildt sagt livredd da jeg klatret opp samme sted for å ta noen bilder, men fikk god hjelp da jeg skulle ned.

På veien ned igjen gikk vi ned til Båntjern, hvor jeg også har vært på utallige turer med klassen. #nostalgi

Har dere noen gang vært på toppen av Vettakollen?

• 08.08.2017, 19:30

Kolsåstoppen

I dag spurte kjæresten om vi ikke skulle gå en tur opp på Kolsåstoppen. Vi har lenge snakket om å gjøre det, så det passet bra siden vi er like i nærheten som hundepassere. Jeg har faktisk vært på Kolsåstoppen én gang før, men da stoppet vi like før toppen. Det er nemlig fem år siden, og vi var på klassetur i geografitimen. Husker at vi skulle på den første revyfesten på vgs samme kveld, så halve klassen skulket utflukten. Jeg husker at vi gikk oppover i regnværet, og at vi måtte snu like før toppen for å rekke bussen tilbake igjen. Heldigvis ble turen i dag mye bedre. Vi pakket med en liten sekk med vann og bixit før vi gikk opp, og i dag var det i tillegg litt sol! Turen er ikke så veldig lang, og heller ikke spesielt krevende, men utsikten er helt nydelig!

Har du vært på Kolsåstoppen før?

• 03.08.2017, 22:00

Home sweet home

Hei

Da var vi hjemme igjen i Oslo etter 11 dager i Kragerø. Vi vurderte faktisk å dra i går kveld siden det var spådd heftig nedbør i dag, men vi hadde så mye som måtte ordnes at vi utsatte det til i dag morges. Vi var de siste som var på hytta for sesongen, så vi måtte gjøre alt som skulle ordnes. Båten skulle leveres på marinaen, kjøleskapet tømmes, utemøblene skulle inn osv.

Jeg har så og si ikke tatt noen bilder denne turen, for ferien vår ble ikke helt som vi hadde planlagt dessverre. Allerede andre dagen begynte kjæresten å få feber og magevondt, og dagen etter var det min tur. Jeg hadde så vondt i magen at jeg knapt fikk puste til tider, og det kom og gikk. Det avtok etter noen dager, men magen var ikke helt med. Det var nok enten et slags magevirus eller en kraftig matforgiftning, men vi er ikke helt sikre. Da vi endelig følte oss bedre igjen hadde finværet forsvunnet, så de resterende dagene besto av regn, regn og atter regn! Vi føler vel egentlig at ferien var over før den i det hele tatt startet, men vi har jo kost oss litt også, selv om det ble flere turer til Svalbard(utedoen) enn turer med båten. Vi har allerede snakket om at vi heller bestiller en sydentur neste år, og heller er i Kragerø en langhelg, men vi får se.

Ha en fin kveld videre!

• 23.07.2017, 12:30

Sommer er lesetid

Sommeren er den eneste tiden i året jeg har tid til å sette meg ned med en bok som ikke inneholder pensum. Så langt har jeg ikke lest så mye i sommer, så jeg håper jeg får tid til å lese litt mer i Kragerø nå. Jeg har hvertfall med meg to bøker. "Sammen til det siste" startet jeg på for en god stund siden, men ble lagt vekk til fordel for pensumbøkene. Den andre boken er den første i en serie som jeg har hørt mye bra om, så jeg gleder meg virkelig til å lese den.

Sammen til det siste - Anna McPartlin:

"Det var en lys og klar dag i april. Førti år gamle Mia "Rabbit" Hayes var mange ting. Hun var Molly og Jacks elskede datter. Hun var Grace og Daveys søster og tolvåringens Juliets mor. Hun var Marjorie Shaws beste venninne og Johnny Fayes store kjærlighet. Og nå var hun på vei til et hospice for å dø.

Mia har vært syk lenge og forsøker å forsone seg med at hun snart skal forlate familien sin. Rundt henne står alle dem hun elsker, og som elsker henne like høyt tilbake. Molly kjemper forgjeves for å finne en kur mot datterens brystkreft, faren strever med å takle datterens sykdom, og resten av familien sliter med å ta farvel. Og hvem skal ta seg av Juliet når Mia er borte?"

De syv søstre av Lucinda Riley:

"Maia og hennes fem søstre er samlet i barndomshjemmet Atlantid, et vakkert og tilbaketrukket slott ved Genèvesjøen. De har akkurat fått vite at deres elskede far, de sky mangemillionæren Pa Salt, er død. Søstrene ble adoptert av Pa Salt, og nå har han etterlatt et spor til hver av dem som skal lede dem tilbake til deres opphav. Maias ledetråd fører henne til et forfallent herskapshus i Rio de Janeiro i Brasil.

I Rio i 1927, i byens storhetstid, har Izabelas far ambisjoner om at datteren skal giftes inn i aristokratiet. Samtidig er arkitekten Heitor da Silva Costa i gang med det som skal bli den berømte Kristusstatuen, og han skal snart reise til Paris for å finne den rette skulptøren til å fullføre hans store visjon. Izabela lengter etter å se verden, og hun klarer å overbevise faren om å la henne få lov til å følge med arkitekten og hans familie til Europa før hun gifter seg. I Paris møter hun den unge og ambisiøse skulptøren Laurent. Dermed vet hun også at livet aldri kommet til å bli det samme igjen."

Har du lest noen av disse bøkene?

• 25.06.2017, 12:30

Date night

Hei dere

På fredag var jeg og kjæresten på Nodee i Barcode, for å feire at vi begge har  sommerferie og har fått bra resultater det siste semesteret. Jeg tok jo visdomstennene dagen før Endre hadde siste eksamen, så vi måtte utsette middagen til jeg kunne spise ordentlig igjen. Vi koste oss med to forretter på deling, crispy duck og dessert. Vi klarer virkelig aldri å bestille noe annet enn Crispy duck når vi er på en restaurant som har det. Det er altfor godt! Servicen var også upåklagelig, så selv om prisene er litt stive, kan jeg absolutt anbefale restauranten til mer spesielle anledninger.

Ha en kjempefin søndag!

• 05.06.2017, 15:30

Båtførerprøven: Check!

Hei mine fantastiske lesere ♥

Tidligere i år bestemte jeg meg for å ta båtførerprøven. Kjæresten sin familie har jo båt i Kragerø, så jeg tenkte det ville være greit å ta den. I går var jeg klar for ni timer med intensivkurs og prøve på slutten. Og gjett hva? Jeg besto! Det var faktisk enklere enn jeg trodde, og timene gikk overraskende fort. Nå kan jeg også kjøre båten i sommer. Jeg kom hjem sent i går, og de siste timene gikk med til å se minnekonserten etter terrorangrepet i Manchester. For en rørende konsert! Så mange flinke artister på et sted.

I dag er egentlig planen å ta det helt med ro. Jeg har egentlig stått opp tidlig hver dag så langt i ferien, så det var deilig å sove lenge uten å ha på vekkerklokke i dag tidlig. I morgen skal jeg til tannlegen og trekke to visdomstenner, og jeg gruer meg utrolig mye. Noen som har noen erfaringer med å trekke visdomstenner?

Ha en kjempefin mandag ♥

• 17.05.2017, 20:30

Gratulerer med dagen, Norge!

Hipp Hipp Hurra!♥

Jeg håper at dere hatt en kjempefin feiring i dag. Jeg var ikke i seng før nærmere ett i går, og alarmen ringte allerede klokken 7 i dag morges. Tøft å stå opp med andre ord. Ble akkurat ferdig med å sminke og kle på meg, og lage til resten av maten før gjestene kom. Vi var samlet 10 rundt bordet, og det var en herlig miks av folk. Vi hadde tidenes buffet på kjøkkenet, og det så mye godt! En av fordelene med å hoste er definitivt alle restene man har igjen, så vi slapp jo å lage middag i stad. Rundt klokken 12 dro folk videre, og vi ble igjen for å rydde og ta oppvasken. Etter det tok vi en liten power nap, og ryddet litt mer. Resten av kvelden kommer nok til å gå med til lesing til eksamen. Tok ikke så mange bilder i dag, men her er noen av det ferdig pyntede bordet, maten og antrekket.

Har dere hatt en fin 17.mai-feiring? ♥

• 15.05.2017, 21:00

Peonies

Hei dere ♥

Selv om mai måned betyr eksamener og stress, er det også mye å se frem til. Snøen smelter, fuglene kvitrer, dagene blir lenger og lysere, temperaturene stiger, trærne får grønne blader igjen, og sist men ikke minst.... butikkene selger peoner igjen! Det er virkelig en av mine favorittblomster, og jeg gleder meg alltid til denne tiden av året fordi man endelig kan pynte opp med de vakre blomstene igjen. Jeg var så heldig og fikk en nydelig bukett for to uker siden av kjæresten. Den brukte litt lang tid på å blomstre, så vi har hatt den en god stund, men nå er den helt nydelig!

Dagene går som dere sikkert skjønner med til eksamenslesing, så det er derfor det er litt stille her inne. Heldigvis  er det "bare" to uker til jeg er ferdig, og da skal bloggingen forhåpentligvis bli mye bedre! I tillegg har jo jeg og kjæresten tatt på oss oppgaven å arrangere årets 17.mai-frokost, så i dag har vi handlet inn alt vi trenger til det.

Nå må jeg tilbake til pensumbøkene! Vi blogges senere ♥

• 10.05.2017, 16:30

17.mai: Inspirasjon til dekor

Hei dere ♥

Da er det bare en uke igjen til nasjonaldagen vår! Jeg og kjæresten har som sagt invitert til frokost, og vi blir vel 9-10 personer. Jeg har jo eksamen 2 dager etter så jeg var lenge litt usikker på om vi skulle hoste. Fant til slutt ut at jeg har lyst til å feire litt, og jeg har masse tid til å lese etter frokosten når alle drar andre steder. Det er faktisk første gang jeg arrangerer 17.mai-frokost, så jeg har lyst til å gjøre det fint med litt pynt. Jeg har ikke helt funnet ut hvordan jeg vil ha det ennå, men tenker å kjøpe inn litt pynt snart. Jeg tenkte på pom poms, men de hadde ikke rukket å komme frem i tide. Gjorde den feilen på Halloween og sitter derfor fortsatt igjen med 10 knæsj oransje som jeg ikke får brukt. Jeg har satt sammen en liten kollasj med inspirasjonsbilder som jeg fant på Pinterest, og noen favoritter som jeg fant på Nille og Kremmerhuset.

Hva er deres planer for 17.mai?

• 26.04.2017, 21:00

Lukket førvisning på Fineart

Hei dere ♥

I går kveld tok jeg en etterlengtet pause fra eksamenslesingen og var klar for en kveld litt utenom det vanlige. Vi var nemlig invitert på Vebjørn Sand sin nye utstilling på Fineart, "Guernica - Et vendepunkt". Han er en god venn av pappa som jeg også har kjent nesten hele livet, så det var veldig stas å få være med. Galleriet var fylt med malerier, og det er helt utrolig hvor mange bilder han har laget i løpet av både 2-3 år. Det ble en veldig vellykket kveld med reker, bobler, mingling og litt historie bak bildene.

Litt om utstillingen: "26.april 1937 ble den spanske byen Guernica jevnet med jorden. På dagen 80 år etter at nazi-regime bombet den spanske byen åpner Vebjørn Sand sin hittil største malerutstilling". Jeg anbefaler alle å ta en tur innom!

Ha en kjempefin onsdag videre ♥

• 16.04.2017, 15:30

Snapchat lately

Hei dere ♥

Nå skal vi snart dra fra Ålesund. Det gikk ikke noe fly i morgen, så da drar vi en dag før påsken er over. Det er jo uansett greit å få en dag hjemme også til å ordne litt ting før hverdagen starter for fullt igjen. Det er jo under 3 uker til første eksamen, så jeg har nok å gjøre. I tillegg har jo min herlige bestiss kommet hjem igjen fra London, så jeg skal nok møte henne også den kommende uken. Jeg har også store planer om å opprettholde treningsrutinene jeg innarbeidet før påske, og prøve å holde bloggen gående.

I dag tenkte jeg å dele noen bilder fra Snapchat i det siste. Jeg elsker slike innlegg selv, siden bildene er litt mer ekte og mindre oppstilte. Jeg sender egentlig aldri selfies, og legger stort sett ut ting på mystory hvis det skjer noe veldig spesielt. Jeg har litt lyst til å sende flere snaps slik at jeg kan lage innlegg som dette oftere. Hva synes dere?

Ha en kjempefin første påskedag videre! ♥

• 15.04.2017, 13:30

Atlanterhavsparken

Hei dere ♥

I går var vi i Atlanterhavsparken og gikk rundt i tre timer og så på seler, otere, pingviner, slanger og masse fisker. Jeg hadde faktisk ikke vært der før, og siden det var en av få ting som var åpent i påsken tok vi turen dit. Det var visst flere som tenkte samme tanken som oss, for parkeringsplassene var helt stappfulle og vi så ingen ting på det ene showet. Det gjorde egentlig ingen ting siden vi fikk sett mye annet. I tillegg var jo været helt strålende, og solen varmet faktisk litt. Vi tok masse bilder, så jeg tenkte jeg skulle dele et lite bildedryss med dere før vi skal ut på kafé.

Ønsker dere en fantastisk fin påskeaften ♥

• 08.04.2017, 16:30

My birthday gifts

Hei og god lørdag ♥

Det var noen som etterspurte et innlegg med hva jeg fikk til bursdagen min, så jeg tenkte å dele det med dere i dag. Jeg fikk masse fine gaver og jeg er kjempetakknemlig for alt jeg fikk. I går hadde vi familiebursdag, og tradisjonen tro spiste vi raclette til middag. I tillegg hadde søsteren min bakt en nydelig ostekake og mamma hadde laget sjokoladekake med bærsaus.

Min gamle kabinkoffert som jeg fikk da jeg var 10(?) begynte å bli ødelagt, så jeg var så heldig å få en ny, fresh koffert i blå. På ønskelisten min sto det to brettspill, og jeg var så heldig å få hele tre stykker. Gleder meg masse til å arrangere spillkveld med venner og få prøvd ut alle sammen. Selv om det ikke sto på ønskelisten, er det nok noen som har plukket opp at jeg liker Kahler, så jeg fikk en kjempesøt telysholder. Mamma sin gave er ikke helt ferdig ennå, så mens jeg venter fikk jeg et gigantisk rosa påskeegg!

Jeg hintet en del til kjæresten om at jeg ønsket meg disse nydelige øredobbene, og heldigvis tok han hintet! Haha.. Disse gleder jeg meg masse til å bruke, gjerne sammen med den nye fletteringen. Firkløversmykket har jeg allerede vist dere så vidt, og det fikk jeg sammen med det fine håndkleet fra Missoni. Storesøster var nettopp i Frankrike, og hadde funnet denne nydelige nøkkelringen fra Ladurée.

Vi ble alle ganske overrasket da jeg pakket treningstightsen ut av esken. Det var riktig størrelse, men den så både superkort og smal ut. Jeg tok den med meg på badet for å prøve og overraskende nok så satt den som et skudd! Sammen med det nye trådløse headsetet er jeg klar for å trene! I tilegg fikk jeg en hvit shorts fra Levi's som jeg har sett på lenge.

For noen år siden startet jeg å kjøpe Disneyfilmer med et mål om å eie hele kolleksjonen med de klassiske filmene. Det stoppet litt opp, men nå har jeg lyst til å begynne og samle igjen. Denne tror jeg faktisk ikke at jeg har sett!

På bursdagen min fikk jeg mail fra både Vita og Kitchn om at jeg kunne komme og hente bursdagsgave. Sier ikke nei takk til gratis ting si.

Ha en fin lørdag videre!

• 03.04.2017, 19:35

Siste dag som 20!

Hei dere ♥

Er dere klare for en ny uke eller? Jeg var hvertfall mer enn klar i dag morges. Tror nok det er fordi jeg har bursdag i morgen, og jeg blir jo som en 5-åring igjen når det kommer til bursdager. Gleder meg sånn! Hadde god tid før jeg skulle på trening og holdt ut i fire timer logistikkforelesning. Det var den aller siste, noe som skremmer meg litt siden det betyr at eksamen nærmer seg. Det er nesten akkurat en måned igjen til første, så jeg må nok jobbe en del fremover med fagene mine. I morgen har jeg bestemt meg for å ta helt fri siden jeg ikke har forelesning, og bare nyte bursdagen min. Jeg vet at kjæresten har ordnet masse i dag, og jeg får verken gå inn på kontoret eller se hva som gjemmer seg under kaketinen i kjøleskapet.. Oppdaterer dere mer i morgen!

Ha en fin mandag videre ♥

• 29.03.2017, 12:00

Morgenstund har gull i munn

Hei og god lillelørdag ♥

Denne uken har jeg bare to forelesninger, så jeg har nok av tid til å få gjort alt det jeg vil. Jeg får sove litt lenger, spise en god frokost, lese, blogge, trene og bare slappe av litt mer. En funfact om meg er at jeg sjelden spiser frokost hjemme før jeg skal på skolen. Jeg har som regel med en yoghurt som jeg spiser når jeg kommer frem. En veldig dårlig vane som jeg hatt i litt for mange år nå.

Ha en kjempefin onsdag videre ♥

• 24.03.2017, 21:30

Ting jeg gleder meg til

Hei dere

Nok en sen oppdatering fra meg, men jeg har ikke hatt noen anelse om hva jeg skulle blogge om i dag. Planen var egentlig å ta noen antrekksbilder, men været var ikke helt på min side etter jeg kom hjem etter trening og skole. Derfor tenkte jeg å fortelle dere om noen av tingene jeg gleder meg til de neste månedene. Det er jo vår i luften og sommeren nærmer seg.

♥ Bursdag

Den 4.april fyller jeg 21 år, og selv om jeg ikke skal ha noen stor feiring som i fjor, er det alltid stas å ha bursdag. Jeg skal ha en liten middag med familien fredagen etter.

♥ Påske

Like etter bursdagen min er det påske, og palmesøndag reiser jeg, kjæresten og pappa på Beitostølen. Der blir det langrenn, slalom, kvikk lunsj, solo og forhåpentligvis litt påskesol. Denne turen har nesten blitt en årlig tradisjon, og det er alltid vellykket å dra opp dit. Dagen etter vi kommer hjem reiser vi videre til Ålesund for å besøke faren til kjæresten min. Der blir vi vel til søndagen før det er klart for siste innspurt med forelesninger før eksamensperioden.

♥ Ferdig med eksamener og 2. året

Jeg er faktisk ferdig veldig tidlig i år med siste eksamen. 29.mai er jeg ferdig med min fjerde og siste eksamen for dette semesteret, og det skal bli så deilig med en litt lenger ferie.

♥ Bergen med pappa

Dagen etter siste eksamen drar jeg en tur til Bergen sammen med pappa. Endre har fortsatt en eksamen igjen, så det blir bare oss to i to dager. Jeg har aldri vært i Bergen før, og det var jo der pappa studerte. Bare å si fra hvis dere har noen tips!

♥ Båtførerprøven

Endelig har jeg somlet meg til å melde meg på båtførerprøven. Jeg har tenkt på å gjøre det i et par år nå, og den 4.juni skal jeg på ekspresskurs i 9 timer med prøven på slutten. Håper jeg består så jeg kan cruise rundt i Kragerø i sommer.

♥ Italia

I slutten av juni reiser vi med pappa til Italia. Jeg har faktisk aldri vært der før, så jeg gleder meg veldig. Vi har leid bil og har en hektisk tidsplan med hele 8 steder på 9 dager! Heldigvis er det ikke så lange avstander mellom alle stedene, så jeg tror det skal gå bra. Tenker å fortelle mer i et eget innlegg!

♥ Kragerø

I løpet av sommeren skal vi også til Kragerø hvor kjæresten sin familie har hytte. Der blir det båtkjøring, isspising, brettspill, bading og hyttekos. Kanskje vi inviterer et vennepar nedover også.

Noe du gleder deg til i månedene som kommer?

byAnne

Jeg er en 21 år gammel jente fra Oslo. Studerer Økonomi og ledelse og jobber som freelancer i et eventbyrå. Bloggen handler i hovedsak om mote, hverdag, reise, mat og tips. Håper dere liker den!