• 22.01.2015, 12:35

Kyssesyken

Overskriften forklarer vel bloggfraværet mitt den siste tiden. Formen har vært på bånn, og jeg har gått glipp av masse skole, nyttårsball og mye annet. Har knapt orket å se en episode av Gossip Girl før jeg har sovnet igjen. Har hatt store problemer med å svelge siden mandlene mine er veldig hovne, så har fått i meg veldig lite næring og væske. Heldigvis bedre i halsen i dag, men fortsatt veldig slapp. Håper dette går fort over! Dette er faktisk første gang på nesten en uke at jeg har macen oppe! Da vet dere hvertfall hvorfor jeg er borte fra bloggen. Planlegger å trøsteshoppe litt etterpå på salget til Nelly for å få tankene vekk fra sykdom.

Noen av dere som har erfaring med kyssesyken?

• 14.01.2015, 21:05

Let's travel the world together

Jeg drømmer meg bort. Vekk fra Norge og vinter, og til varmere strøk. Det hadde vært herlig!

Dette kartet fikk kjæresten til jul i fjor, og endelig fikk vi hengt det opp. Vi bestemte at vi skulle skrape vekk de landene vi besøker sammen. Tenk at vi har vært i 4 land sammen allerede på 16 måneder! (Ja, jeg regner med Norge siden vi har vært en del rundt i Norge) Gleder meg sånn til å skrape dette sammen. Jeg kjøpte det her.

Har dere noe lignende?

• 03.01.2015, 22:31

2014 - Del 3

September:

• September startet med en god kopp te, varme sokker og Det nye. Jeg innså at snart kom gradene til å synke og det var farvel til sommeren for denne gang.

• Dro til Haugesund i konfirmasjon til min eks-stesøster(?)

• Helgen etter hadde jeg og kjæresten vært sammen i 1 år, og vi feiret det like gjerne over en hel helg. Mer om det kan dere lese her.

• Så var vi på Pharell-konserten i spektrum

Oktober:

• Oktober startet med høstferie og hyttetur med tre venninner på Mylla. Der var vi i ett døgn, spiste vanvittig mye godteri og spilte masse brettspill og spilte kort.

• Jeg og kjæresten hadde mange kaffedater på Espresso House

November:

• 20. november fylte kjæresten 20 år! Feiret hele helgen med familien hans, og jeg og mamma lagde tidenes kake!

Desember:

• Vi hadde date på Jensens Bøfhus, og kjøpte brente mandler på julemarkedet i Karl Johan

• Jeg hadde julemiddag med 7 av jentene og fylte opp kjøkkenet med tapasretter

• Var på KYGO, og sto helt foran!

• Dagen etter var det konsert igjen, i Jacob Kirke hvor jeg hørte på KORK sammen med hele familien, etterfulgt av god middag på Vulkanfisk.

• Så var det endelig juleferie og gavene måtte bli ferdige i tide. Kjæresten og jeg hadde et lite juleverksted hvor vi pakket inn gaver og lagde hjemmelaget granola.

• Så kom julaften, som jeg feiret hele 3 ganger i år. Veldig koselig!

• Mamma fylte 50 år!

• Og feiret slutten på det fine året med kjæresten og venninner.

Håper dere hadde et fint år!

• 02.01.2015, 22:06

2014 - Del 2

Da er det tid for del to av oppsummeringen av 2014. Jeg har tatt for meg mai-august, og jeg må virkelig si at det var de fire månedene det skjedde mest. Har så mange gode minner fra sommermånedene med mye reising, at kjæresten endelig flyttet til Oslo og alt jeg har gjort med han, venner og familien.

Mai:

• En av mine beste venner, Mia kom endelig hjem fra Australia etter nesten et år på utveksling. Jeg dro litt tidligere og møtte Endre, som kom på besøk den helgen, før vi møtte fire andre venninner og ventet. Var så herlig å se henne igjen. Helgen ble brukt til mye venninnekos og tid med kjæresten før vi begge skulle ha eksamen.

• 17 mai ble feiret med venninner, siden kjæresten skulle ha eksamen to dager etterpå. Var tøft å ikke ha han der, men vi hadde det kjempekos med frokost, middag senere hos meg og en tur i byen på dagen.

• Tre dager senere gikk jeg opp til eksamen i spansk skriftlig, og denne her ble min nye bestevenn:

• Var ferdig med eksamen, og så og si alt som hadde med skole å gjøre. Var fornøyd og latet meg på terrassen med smoothie, bær og et magasin.

• Som de to foregående årene rakk jeg å bade før det offisielt ble sommer. Tilbrakte en hel dag på Huk med kjæresten hvor vi grillet, badet og bare slappet av. En av de koseligste dagene i hele sommer.

Juni:

• Sommeren startet med at jeg og kjæresten prøvde oss på å lage sushi. Vi lagde maki med laks, avocado og chillimajones. Ble utrolig godt!

• Var i London i en helg med papsen. De tre dagene gikk unna, men jeg fikk shoppet en del, spist utrolig mye godt og hadde det utrolig bra.

• Kjæresten pakket endelig sammen, og kjørte første flyttelasset med nesa mot Oslo. Benyttet like så godt det at han hadde lånt bil, og tok en tur til på stranda. Kjøpte med oss masse godt og koste oss litt der før solen gikk ned.

• Ble vanvittig solbrent på ryggen, og hadde mest lyst til å gå uten en tråd i en venninnebursdag.

• Endelig ble det sommerferie, og jeg dro til Spania så fort jeg hadde fått karakterene. Der var jeg i to uker med pappa og noen venner av familien. Der ble det strandliv, fjelltur på penon de Ifach, og god mat.

Juli:

• Så var jeg hjemme i ca. 2 dager, før jeg og kjæresten dro til Karpathos hvor vi bodde på Alimounda Mare hotell. Vi hadde en helt fantastisk uke hvor vi spiste utrolig god mat, lette etter strender, leide quadbike, dro til Olympos hvor vi så kvinner med bart(for meg er det like morsomt ennå) og fikk vært sammen bare vi to.

• Etter Hellas satte vi snuten mot Kragerø, hvor kjæresten har en nydelig hytte. Var der i to uker, og kjørte masse båt, grillet og nøt de varme sommerdagene. Så de to første sesongene av LOST i løpet av turen også.

August:

• Den største begivenheten i august kom allerede i starten av måneden, da kusinen min giftet seg 7. august. Det var et storslått bryllup i Warszawa i Polen. Hadde det helt fantastisk i 4 dager i Polen.

• Helt til slutt vil jeg avslutte med noen bilder jeg og kjæresten tok i Frognerparken rett før skolestart.

-Tenker at den siste delen kommer i løpet av helgen

• 01.01.2015, 21:33

The last outfit of 2014

Kvelden i går var helt fantastisk. Masse god mat og drikke, gode venner og verdens beste kjæreste samlet på et sted. Da det nærmet seg midnatt dro noen ned til rådhusplassen, mens vi andre ble igjen. Var utrolig koselig når vi var ca. 10 stk igjen, og vi så på raketter gjennom tåka og spratt champagnen. Etter det ble det litt Alias som alltid er morsomt. For en gang skyld rakk jeg å ta bilder av antrekket før jeg dro. Håret endte opp i en messy bun, etter et lite sammenbrudd hvor jeg ikke fikk til noe som helst med håret. Ble veldig fornøyd til slutt

Ha en kjempefin kveld videre!

• 01.01.2015, 15:44

2014 - Del 1

Noe som er morsomt med det å ha en blogg, er å kunne se tilbake på alt det som skjedde i året som gikk. Har derfor lyst til å dele med dere det som skjedde i mitt 2014. Det har vært et utrolig bra år, og jeg ser tilbake på det som var med et smil! Jeg valgte å dele opp disse innleggene i tre deler, så nå får dere Januar-April.

Vintermånedene er alltid de hvor det ikke skjer noe som helst. Jeg går i dvale og hater å være ute. Derfor er det fint lite å fortelle om fra disse månedene. Det er også før jeg begynte å blogge igjen, så jeg har for det meste mobilbilder dessverre.

Januar:

• Året startet hos en venninne hvor vi feiret det nye året med tapas og champagne. En veldig koselig kveld!

• Jeg bestilte min første ferie uten foreldre, og turen gikk til Karpathos med kjæresten. Ble veldig spontant at vi bestilte dit, selv om vi hadde snakket mye om det først.

Februar:

• Jeg var på Ellie Golding konsert med Eveline. Sto langt foran og hadde det kjempbra.

• Feiret Valentine's day med middag på Dinner som er stedet vi hadde vår første date. Ble overrasket på skolen med en rose, og da jeg kom hjem sto det en bukett på rommet mitt med 20 roser til og en søt bamse.

• Etter valentines tok vi toget til Lillehammer for å besøke moren til min kjære, og vi ble der noen dager. Tok en liten roadtrip og satt i bilen og så på stjernene gjennom soltaket. Oppdaget en ny app som hadde selvutløser, som resulterte i masse cheesy kjærestebilder. Hihi

• Ble en spontantur til Ålesund for å dra i en begravelse. Fikk endelig sett litt mer av hjembyen til kjæresten min.

Mars:

• Mars var måneden jeg bestemte meg for å starte å blogge igjen, etter ett år uten. Med nytt navn og nytt mot opprettet jeg en ny bruker på blogg.no.

• Så endelig tegn til at vinteren begynte å gi slipp, og lot våren komme frem.

• Var på brudeshow med søsteren min og kusinen min på House of Oslo, etterfulgt av innflyttingsfest hos kusinen min. Fikk se masse vakre kjoler, spise masse deilige kaker og hadde det veldig hyggelig.

April:

• Jeg fylte endelig 18! Feiret med middag med familien på Nodee og feiret med bare kjæresten på kvelden på hotell. Koselig å feire med venner på skolen, med familien og så bare med kjæresten. Han hadde bakt brownies til meg, og ordnet masse. Var en veldig rosa dag.

• Feiret første delen av påsken på hytta. Husket på husken jeg fikk i gave av farmoren min, og det hele brakte fram mange barndomsminner.

• Var på en typisk påskeskitur med pappa på Gåla. Solo og kvikk lunsj hører selvfølgelig med!

• Fikk besøkt kaninen min, som nå bor hos kusinen til pappa. Fikk til og med et lite påskenuss fra han

• Dro igjen til Ålesund for å tilbringe siste delen av påsken der. Var en tur i Molde og besøkte onkelen min og tok en road trip til Alnes fyr. Jobbet også en del med skole før tentamensukene startet rett etter.

Ha en fin dag ♥

byAnne

Jeg er en 21 år gammel jente fra Oslo. Studerer Økonomi og ledelse og jobber som freelancer i et eventbyrå. Bloggen handler i hovedsak om mote, hverdag, reise, mat og tips. Håper dere liker den!