• 03.06.2017, 16:30

Bergen

Hei dere

Da var jeg hjemme igjen fra Bergen. Vi hadde tre fantastiske dager der, og vi var utrolig heldige med været! Det regnet bare på morgenen på onsdagen, og det var ikke så mye heller. Siste dagen ble vi til og med bittelitt solbrente! Det var som sagt min første gang i Bergen, og vi fikk sett ganske mye.

Den første dagen sjekket vi inn på Radisson Blue royal hotell ved bryggen. Perfekt beliggenhet og veldig fint. Etter litt lunsj på Wesselstuen tok vi bussen til Norges Handelshøyskole hvor pappa gikk i 4 år. Det er faktisk 40 år siden han var ferdig der! På kvelden spiste vi middag på Ruccola hvor de hadde nydelig italiensk mat.

På onsdag fikk jeg også tid til å møte Vemund igjen. Han gikk i klassen min i fjor, før han flyttet tilbake til Bergen og byttet studie. Var veldig hyggelig å se han igjen, og koselig å catche up på hva som har skjedd siden før jul.

Akkurat nå er det "Festspillene i Bergen" og pappa hadde veldig lyst til å dra på en forestilling. Vi endte med "De unges festforestilling" hvor det var unge talenter fra de ulike kulturskolene i Hordaland, i alderen 10-19 år som fremførte. Det var utrolig mange flinke, og jeg fikk gåsehud av flere.

En tur opp til Fløyen er vel obligatorisk når man er i Bergen. Vi tok Fløibanen opp etter middagen på onsdag, like før solnedgang. Utsikten var helt fantastisk! Etter å ha tatt litt bilder tok vi turstien ned igjen. Jeg var veldig glad vi tok banen opp og gikk ned og ikke motsatt, for jeg tror jeg hadde blitt helt utslitt av å gå opp de 3 kilometerne.

På veien ned så pappa et skilt "Norges Største tre 200 meter", så da måtte vi selvfølgelig gå og se. Det var over 50 meter høyt!

Siste dagen var det nydelig vær igjen, så vi gikk litt rundt, spiste is i sola og hørte på Sjøforsvarets musikkorps. Vi dro tidlig inn til flyplassen siden vi måtte dra i rushen, og endte opp med å sitte nesten 3 timer siden flyet ble forsinket...

Har dere vært i Bergen?

• 03.05.2017, 18:30

Italia 2017

Hei dere ♥

Jeg har så vidt nevnt for dere at jeg skal til Italia i sommer, så jeg tenkte at jeg skulle dele reiseruten vår med dere. Jeg, Endre og pappa skal nemlig kjøre bil og vi skal innom mange steder i løpet av turen. Vi skal overnatte i 6 ulike byer, og besøke to til på veien(Pisa og Lucca). Det blir en hektisk tur, men jeg tror det blir veldig bra! Jeg har aldri vært i Italia før så jeg gleder meg masse. Jeg har satt sammen noen kollasjer fra reiseruten vår, med bilder fra pinterest. Kom gjerne med tips hvis dere har vært der før!

Vi flyr til Bologna og henter ut leiebilen og kjører rett til Firenze.

Videre kjører vi til Chianti.

Så går turen til Siena.

Etter det skal vi til Montalcino, hvor vi skal bo på det hotellet som er på bildet nederst til venstre.

På veien fra Montalcino skal vi stoppe i Pisa for å forevige det skjeve tårnet på kameraet. Etter det skal vi kjøre til Viareggio hvor det blir en dag med strand, før vi stopper innom Lucca.

Etter Lucca er siste stopp Bologna, hvor vi blir noen dager før vi reiser hjem igjen.

Har dere vært noen av disse stedene?

• 14.04.2017, 11:30

Ålesund

Hei dere ♥

Jeg hadde egentlig tenkt til å oppdatere dere fra Gardermoen i går, men plutselig var det boarding, så jeg rakk vel bare å skrive en setning og laste opp et bilde, så jeg lot være å publisere. Vi har altså kommet frem til Ålesund hvor vi skal være til søndag. Vi landet akkurat i tide til å få med oss den flotte solnedgangen, så vi stoppet et par minutter for å ta noen bilder. For en gang skyld var det finere vær her enn hjemme i Oslo, og det er jo så nydelig her når været er bra.

Jeg håper dere får en kjempefin påske videre!

• 09.04.2017, 11:00

Next up: Beitostølen

Hei dere ♥

Nå sitter jeg nok i bilen og er forhåpentligvis snart fremme på Beitostølen. Vi skal være her sammen med pappa frem til onsdag. Vi har så lenge jeg kan huske vært der en gang på vinteren, og det er en veldig koselig tradisjon. Til tross for at faren min har gått over 600 km(!) på ski denne vinteren, har ikke jeg og kjæresten min hatt ski på beina en eneste gang i vinter. Derfor gleder jeg meg masse til å pakke appelsiner, solo og kvikk lunsj i sekken og få på skiene! Spesielt i år som jeg har oppdatert garderoben litt. Jeg hadde nemlig skidress og slalomdress i str. 14! Det blir nok ikke vanskelig å se meg i løypa eller bakken med tidenes mest fargerike klær! Haha

Alt som er nytt er forresten kjøpt på salg. Etter påsken i fjor fant jeg den oransje jakka og den sorte fleecegenseren, så de har ligget i skapet et helt år. Det røde ullsettet fra Kari Traa var på tilbud en helg tidligere i vinter, og langrennsdressen var også på salg like etter vinterferien. Snakk om flaks å finne så mye fint til nedsatt pris! Det andre ullsettet, solbrillene mine og Johaug-hanskene blir selvfølgelig også med!

Ha en kjempefin palmesøndag!

• 07.03.2017, 16:30

London through my lens

Hei igjen ♥

Da var jeg hjemme igjen etter en helg i London. Jeg var som sagt på besøk hos en venninne som er der på utveksling dette semesteret. Tiden gikk utrolig fort, men det tyder vel bare på at man har hatt det bra? Selv om jeg hadde med kamera hele tiden tok jeg faktisk ikke så mange bilder. På søndag var det helt sykt vær med insane regn og strålende sol om hverandre, så det ble ikke så mange muligheter til å ta bilder. Siden jeg har så få bilder, blir det dessverre ikke så mange innlegg fra London, men jeg tenkte å legge ut innkjøpene mine i løpet av uken.

St. Pauls Cathedral

På søndag dro vi til Covent Garden for å spise frokost/lunsj og se litt rundt. Gikk forbi denne fargerike gaten, men dessverre var det stappfullt på alle spisestedene, så vi endte opp på Pret a manger. Ikke det mest spennende stedet, men de har faktisk et stort utvalg av god mat som er veldig billig. Og det beste av alt, at man slipper å vente!

Inne ved Apple market var det en entertainer som balanserte på toppen av en stige. Han bygget opp showet sitt før "the grand finale" og rett før avslutningen snakket han i 5-10 minutter om at han levde av dette showet og kom til å gå rundt med hatten sin så folk kunne gi han penger. Helt greit, helt frem til at han begynte å fortelle folk hvor mye man skulle gi, og at han helst ville ha 5,10 eller 20 pund! Tror han mistet interessen til de fleste da, og avslutningen ble ikke like stor etter det.

En tur innom Laduree er obligatorisk, og vi kjøpte oss en boks med makroner. De er så utrolig gode, og boksene er så utrolig fine! Jeg tok kokos&lime, salt karamell og pistasj, og alle var kjempegode!

Da det regnet som verst gikk vi innom M&M world. En gigantisk butikk med m i alle farger og andre produkter som klær og kopper. M&M er jo kjæresten min sitt favorittgodteri som jeg kjøpte en liten gave til han med en kopp og en boks med personlige m&m. Man kunne selv velge hva som skulle stå på de, så jeg kjørte på meg "Endre+Anne", "14.09.2013"(datoen vi ble sammen), "Love" og hjerter.

En tur til Big ben er jo et must når man er i London, og vi gikk litt rundt før vi dro tilbake til Oxford street før jeg skulle dra igjen.

Takk for en kjempefin helg, bestie

Har dere vært i London før? ♥

• 27.02.2017, 20:00

Pakketips: Weekend trip

Hei dere

Det ble visst noen dager med stillhet her. Helgen gikk så fryktelig fort med både kafédate med en venninne jeg ikke hadde snakket med på noen år. Tiden gikk fort og etter 5-6 timer var jeg på vei hjem. På bussen ringte kjæresten og spurte om jeg ville være med han på julebord(veldig forsinket) siden en hadde blitt syk. Jeg var hjemme i nøyaktig 10 minutter før jeg satt på bussen ned mot sentrum igjen. Vi hadde en koselig kveld med middag og stand-up på Latter før vi endte på en pub like ved Stortinget. Gårsdagen suste også forbi med besøk fra søsteren min og mannen hennes.

På lørdag reiser jeg til London for å besøke en venninne som er på utveksling der. Gleder meg masse, og har allerede begynt å stresse litt over at jeg må pakke. Jeg blir til mandag, men jeg vet at man rekker mye i London på to-tre dager. Jeg vurderte om jeg skulle ta bagasje eller bare håndbagasje, men jeg fant ut at jeg vil ha plass til litt shopping. Selv om jeg har bagasje med mye plass tenkte jeg å dele noen pakketips med dere. Med noen triks får man plass til det man vil ha med og litt rom for shopping.

♥ Lag pakkeliste. Dette er min #1 når jeg skal ut og reise. Ved å skrive en liste over alt jeg vil ha med er sjansen for at jeg glemmer noe mindre enn hvis jeg bare hiver oppi ting i kofferten.

♥ Sett sammen antrekk på forhånd. Veldig greit når man skal på kortere turer, og det gjør det enklere å ta med det man faktisk trenger. Man trenger ikke 5 kjoler og 4 par sko til en weekend. Veldig greit å ta bilder av antrekkene med mobilen slik at man husker det når man kommer frem.

♥ Prøv å pakke klesplagg som kan matches i ulike antrekk. Hvis du kan bruke et plagg flere ganger, sparer du plass i kofferten. Basics er veldig greit å pakke da man kan matche med mye forskjellig.

♥ Viktige dokumenter i egen mappe. Jeg liker veldig godt å ha alt av viktige dokumenter som pass, billetter osv. i en egen mappe som jeg kjøpte i fjor.

♥ Reis i de tyngste og største plaggene. Et triks er å kle på seg det som tar mest plass i kofferten(eller veier mest) når du skal på flyet. En tykk cardigan, tunge sko osv tar unødvendig mye plass som du kan bruke på andre ting.

♥ Legg strømpebukser og sokker inni skoene. Sparer plass og kan også hjelpe for å beholde formen på skoene.

♥ Pakk shampoo, balsam osv i små beholdere. Jeg elsker alt av toalettsaker som man kan få i miniatyrbeholdere. Hvis du ikke finner favorittshampooen din i reisestørrelse, kan man få kjøpt slike smarte beholdere som er tomme. Enkelt å fylle på og tar ikke så mye plass. Mine er fra Gotoob.

♥Pakk sko som passer til flere antrekk. Sko tar ofte mye plass i kofferten, men ved å finne et eller to par sko som passer til det man skal ha på seg har man med en gang mer plass. Viktig å ha hvertfall et par behagelige sko hvis man skal til en storby og man vet at man kommer til å gå mye.

♥ Rull sammen klærne for å holde dem krøllefrie. I stedet for å legge plaggene flatt oppå hverandre, kan det være smart å rulle de sammen.

♥ Legg ting som kan lekke i en lukket pose. Hvor mange har ikke opplevd å åpne kofferten og finne masse solkrem/shampoo utover alt du eier. Derfor pleier jeg alltid å legge dette i en egen pose som er lukket.

Har dere noen pakketips?

• 19.02.2017, 13:30

Prana resort samui

Hei ♥

Jeg tenkte jeg skulle vise bilder fra det tredje og siste hotellet vi bodde på da vi var i Thailand. Dette het "Prana resort samui" og lå på Koh Samui. Her bodde vi i tre netter før vi reiste hjem igjen til kalde Norge. Hotellet lå like ved stranden, og man måtte kun krysse en vei for å komme dit. Å krysse veier kan i seg selv være farlig i Thailand, men hotellet hadde to vakter som hjalp hotellets gjester trygt over. Den første kvelden spiste vi på hotellets takrestaurant som hadde helt himmelsk mat, men også det dyreste måltidet vi spiste i løpet av ferien. Kostnadsmessig var det dyrere å spise og drikke i hotellets barer og restauranter, men fortsatt veldig billig i forhold til norske priser. Frokosten var inkludert, og utvalget var helt enormt.

Ha en fin kveld videre ♥

• 15.02.2017, 17:30

Bophut beach

Hei dere ♥

Da var det onsdag og det er allerede en uke siden vi kom hjem fra Thailand. Jeg har fortsatt litt bilder å vise dere, og i dag tenkte jeg å vise dere noen bilder fra stranden rett ved der vi bodde på Koh Samui. Vi var i området Bophut, og stranden var helt perfekt. Nesten ingen folk, ingen selgere, noen solsenger, gratis frukt, kafé/bar rett ved og supervarmt vann. Eneste som var litt irriterende var at det ikke var så langt til flyplassen, så det var litt støy når flyene landet eller lettet. Skulle gjerne hatt flere dager på øya til å utforske litt mer.

Savner virkelig å få servert en hel kokosnøtt med deilig kokosvann.

Har dere vært i Thailand? ♥

• 13.02.2017, 17:30

Big Buddha - Wat phra yai

Hei dere ♥

Den siste dagen i Thailand dro vi til "Wat Phra Yai" som er et buddhistisk tempel med en 12 meter høy Buddha-statue. Stemningen rundt var helt spesielt, og alle gikk enten rolig for seg selv eller snakket veldig lavt. I tillegg måtte man ta av seg skoene før man skulle opp de 75 trappetrinnene opp til statuen og derfra var utsikten helt fantastisk!

Jeg leste på forhånd at det var viktig å kle seg passende når man skulle i slike templer. Man skulle dekke knær, skuldre og helst ankler. Jeg så flere som ikke hadde gjort det, som gikk i singlett og korte shorts selv om man til og med kunne låne sjal og kimonoer gratis ved bunnen av trappen. Jeg hadde ikke med så mange klær som dekket alt, men fant til slutt en maxikjole i kofferten som jeg ikke hadde fått brukt ennå og en kimono over.

Ha en fin mandag videre

• 11.02.2017, 12:00

Camilla ♥ Torjus -03.02.17

God søndag dere ♥

Da er det endelig klart for et lite bildedryss fra bryllupet til storesøsteren min. Bryllupet foregikk som dere kanskje har fått med dere på Koh tao i Thailand, og det var helt fantastisk. Vi var vel totalt 19 personer til stede.  Veldig koselig å se storesøster bli gift, og hun var så nydelig! Jeg hadde nesten glemt hvor fantastisk kjolen var siden jeg var med på prøvetime i Roskilde.

Vielsen fant sted ute, og heldigvis var det ikke så ekstremt varmt den dagen. Det var ikke sol, og regnet som var spådd holdt seg unna utenom 10 minutter noen timer før vielsen. Det ble litt forsinket siden presten ankom øya senere enn planlagt, men vi ble servert litt drinker og ananasjuice før det hele startet.

De hadde tidenes kuleste oversikt over hva som skulle skje på kvelden.

Meg og min kjære. Veldig fornøyd med at slipset hans passet min kjole.

Og så kom øyeblikket vi alle ventet på. Musikken ble satt på og til "Canon in D" kom først min vakre kusine bortover og ned trappen.

Like bak henne kom søsteren min sammen med storebroren vår. Det var et utrolig rørende øyeblikk og jeg tror ikke et øye var tørt.

Og så var det tid for ekteskapsinngåelse, og begge sa ja, selv om søsteren min hadde mistet stemmen kvelden før og kun klarte å hviske tidligere på dagen. Brudgommen overrasket også bruden med at presten spilte "Over the rainbow" på trompet.

Med forlovere

Meg og den fine storesøsteren min

Etter det forsvant de en times tid for å ta bilder, og da ble det mer mingling og litt drikke før det var klart for middag.

Etter buffet med all slags god thaimat og taler var det klart for kake, den første dansen og kasting av brudebukett og sløyfe. Det var en venninne av Camilla som fanget buketten, og storebror som fanget sløyfen.

Og så har vi etablert en litt klein tradisjon hvor de som fanger buketten og sløyfen må danse sammen. Hadde kanskje ikke vært så ille hvis ikke det ble valgt en rolig sang i tillegg. Haha

Og så var det klart for afterparty på stranden hvor det var bål som man kunne grille marsmellows og lage smores, masse glowsticks og små bord med puter rundt i typisk Thailandstil..

Nå skal vi hente Skype, som er hunden deres som vi skal passe den kommende uken før de kommer hjem igjen.

Har dere vært i bryllup før?

• 08.02.2017, 17:00

Thailand through Snapchat

Hei kjære lesere ♥

Da er jeg tilbake igjen i Norge, og FY så kaldt det er her! Etter å ha vært på reise i nesten et døgn hentet pappa oss på flytoget. Turen tilbake gikk veldig bra, og vi hadde ikke like dårlig tid mellom mellomlandingene som vi hadde ned til Thailand. Jeg har enda masse bilder jeg tenkte å vise dere, men jeg må se gjennom de først, så derfor tenkte jeg å vise det jeg har lagt ut på Snapchat i mellomtiden. Jeg pleier vanligvis ikke å legge ut så veldig mye på mystory, men denne ferien har det blitt en del. Minner dere også om at dere fortsatt kan sende inn spørsmål til spørsmålsrunden. Tenkte å svare på den i løpet av helgen.

Jeg ble veldig glad da jeg så at de hadde fått inn MAC igjen på Gardermoen, så ble to nye ting som jeg tenkte å vise dere i et eget innlegg / Den obligatoriske "Vi skal på ferie-snapen" / Et enda mer obligatorisk bilde av solnedgang fra flyvinduet.

De hadde veldig bra utvalg av filmer på flyet så jeg så både "Bridget Jones' baby" og Date night" / Laaaang tur / Endre påpekte likestillingen i den ene brosjyren til Bangkok airways hvor mannen var pilot og damen flyvertinne

Endelig fremme på Coral Grand resort Koh tao / Taxibåter på stranden / Solnedgang på en thairestaurant

Det var en mann som grillet mais på stranden og jeg er sikker på at han bar flere titalls kilo på den ene skulderen / Mais! / De mest baggy buksene da jeg skulle ta massasje

En liten drink / Ananas fra samme fyr som solgte mais / Han skar de sykt pro så det var superenkelt å spise

Fremme på View point resort i Pool villa 2(se eget innlegg)/ Enda et solnedgangsbilde / Litt vin ved eget basseng

Heldigvis ikke giftig, men ble fortsatt litt satt ut av den / Room service i pool villaen / Utrolig masse dyr rundt på resortet, og vi fikk besøk av to katter da vi spiste middag.

Frokost før jeg skulle ordnes før bryllupet / Jeg var den første som ble sminket og ordnet på håret, så jeg var klar mange timer før vielsen / Endelig var kjolen på og klar for å se storesøster si JA til mannen i sitt liv.

De hadde ordnet det utrolig fint der seremonien ble holdt / Kreativ oversikt over kvelden / Endelig gift!

Photobooth med masse props / Afterparty på stranden med glow sticks / Fremme på Koh samui og Bophut beach

Armbånd som vi fikk på Prana resort samui / Enda en drink på stranden / Nydelig kokosvann

Litt kulturelt med "Big Buddha" / Fly hjem igjen / Mellomlanding i Helsinki før vi endelig kom hjem igjen

Ha en kjempefin onsdag videre! ♥

• 04.02.2017, 10:30

Pool villa 2

Welcome to our crib!♥

Dette er da Pool villaen vi bor i de to nettene på "View point resort" på Koh tao. Det er et helt fantastisk resort, og både jeg og kjæresten ble helt målløse da vi ble fulgt til vår fantastiske villa med eget basseng. Her har vi utsikt til havet, solsenger, egen spiseplass under tak, tidenes mykeste seng med sengehimmel/myggnetting, en liten sofagruppe og utendørs bad med rainshower-dusj! Skulle gjerne vært her mer enn to netter, men det hadde ikke akkurat blitt billig. Nå går turen videre til Koh samui hvor vi blir i tre netter før vi vender snuten hjemover igjen.

Vi blogges!

• 02.02.2017, 16:03

Nangyuan island resort

Hei fra fantastiske Thailand! ♥ (Lokal tid: 22:03)

Vi har ankommet "View point resort" hvor jeg og kjæresten har sjekket inn i en fantastisk pool villa med eget basseng for de neste dagene. I morgen skal min kjære storesøster gifte seg her på hotellet. I dag har vi bare slappet av ved bassenget, spist lunsj sammen med de andre og sett noen episoder av "The crown". Litt room service ble det også med nydelig thaimat, mojito og sjokoladekake.

I går tok vi turen til Nangyan island resort sammen med broren min. Det er alltid det stedet man får opp bilder fra hvis man søker på Koh tao. Det var nydelig der, men en skikkelig turistfelle. Måtte betale 100 baht(ca. 25 norske kroner) for å gå i land og vi måtte kaste vannflaskene våre ved inngangen. Det var utrolig mange folk der, og vi måtte vente på tre milkshakes i 40 minutter. Det eneste som var verdt turen var den fantastiske utsikten man fikk fra toppen. Utrolig bratt opp og vi kjente melkesyra godt alle tre. Ble noen bra bilder da..

Ha en fin torsdag videre ♥

• 22.01.2017, 20:00

London calling

God søndag dere

En av mine beste venninner er for tiden på utveksling i London. Vi har snakket mye om at jeg må få til å besøke henne mens hun er der. Endelig fant vi en helg som passet for oss begge og jeg fikk bestilt flybilletter. Det blir faktisk femte gang jeg er i London, og første gang jeg er på tur med bare en venninne. Jeg er så heldig at jeg kan sove hos henne så da blir jo turen en del billigere enn om jeg skulle bo på hotell. Gleder meg masse til å se henne igjen og oppleve en av mine favorittbyer sammen med henne. Jeg tror det skal mye til å finne to jenter som er like glade i å shoppe som oss, så det blir bra å gå nedover Oxford street med en som aldri blir mettet på shopping.

Har dere vært i London før?

• 15.11.2016, 18:00

✈ Koh tao and Koh Samui

Hei dere ♥

For en liten stund siden spurte jeg om deres hjelp til å velge kjole til storesøsteren min sitt bryllup, og jeg nevnte så vidt at det hele skal skje på et eksotisk sted. Nå tenkte jeg derfor å røpe for dere hvor vi skal...

Søsteren min og forloveden hennes skal nemlig si ja på stranden i Koh Tao, i Thailand. Jeg har aldri vært i Asia før, så jeg gleder meg selvfølgelig uendelig mye både til reisen og selve bryllupet. Jeg og kjæresten blir i 10 dager(er utenom skoleferie, så vi kan ikke bli så mye lenger), og vi har bestemt oss for å bo på tre ulike hoteller. Det første er det rimeligste av de tre, hvor hele familien skal være før bryllupet(og noen etter), før flere av oss skal bo et par netter på hotellet hvor bryllupshotellet. Der har jeg og kjæresten booket tidenes rom hvor vi til og med har eget basseng. Etter bryllupet er over har vi bestemt oss for å tilbringe de siste tre dagene på Koh Samui. Grunnen til at vi valgte dette er rett og slett av flyplassen ligger der, og flyet vårt hjem igjen går grusomt tidlig, at vi måtte tilbrakt en natt der uansett, siden Koh tao ligger over to timer unna med ferge.

Kom gjerne med noen tips hvis dere har vært der

• 06.09.2016, 22:00

Amsterdam guide - 7 tips

Hei dere ♥

Da er jeg hjemme igjen etter noen fantastiske dager i Amsterdam. Vi hadde egentlig veldig få planer om hva vi skulle gjøre, så vi tok det litt på sparket. Da jeg lette etter tips ble jeg litt skuffet over at det ikke fantes noen guide med tips. Jeg har funnet slike på haugevis av blogger med tips til London, Paris, New York, Miami osv. Derfor bestemte jeg meg for å lage en selv. Jeg har samlet sammen 7 tips med adresse hvis jeg har noen blogglesere som skal til Amsterdam snart.

1. Rijksmuseum

Vi tok oss ikke tid til å gå inn i selve museumet, men utforsket heller litt rundt. Bygningen er helt fantastisk fin, og museumet åpnet i 1885. Museumet har en stor samling av kunstverk fra blant andre Rembrandt. Utenfor museumet er det et skilt som mest sannsynlig er det mest populære stedet å ta typiske turistbilder. Det var helt umulig å få til et fint bilde med alle som klatret på bokstavene. Like ved finner du også Voldelpark som er en gigantisk park og også Van Gogh-museumet.

2. The fault in our stars bench

En av mine favorittfilmer er "The fault in our stars" som kom ut i 2014. I filmen drar Hazel og Gus til Amsterdam, og i den scenen hvor Gus forteller Hazel at kreften hans er tilbake sitter de på en benk langs kanalene. Denne benken er full av sitater fra filmen/boken og masse hengelåser.

3. Lei en sykkel

Sykling er nærmest en livsstil i Amsterdam. Det er jo et paddeflatt land, med egne sykkelveier overalt. Sykler får du leid overalt(vi fikk leid våre på hotellet), og vi betalte 16 euro for fire timer, så det er ikke så altfor ille for to sykler. Det er en rask og behagelig fremgangsmåte, men det er ganske skummelt å sykle selv på sykkelstiene. Det er nemlig ikke vanlig å bruke hjelm, og i tillegg kan mopeder også kjøre i sykkelfeltet! Jeg hadde ikke sittet på noen annen sykkel enn spinning på Sats Elixia på 6 år, og i en ukjent by hvor man ikke helt hvor man skal hele tiden, er det ganske stressende. Men gjennom Vondelpark er det helt fantastisk å sykle. Der er sykkelstiene like brede som norske veier!

4. Damplassen og Kalverstraat

Damplassen er hjertet av Amsterdam, med masse fine bygninger. Like ved finner du også den beste shoppinhgata, som har butikker som Topshop, Forever 21, Urban Outfitters, Bershka, Zara og mange flere.

5. Geisha

Om en uke har jeg og kjæresten vært sammen i hele tre år. Siden vi begge har litt hektiske uker foran oss, bestemte vi oss for å ta en bedre middag mens vi var i Amsterdam. Valget endte opp på Geisha, som er en asiatisk restaurant like ved "Central station". Vi fikk et fantastisk bord, og nøt et glass bobler, fire retter med litt vin og selvfølgelig hverandre. Da jeg var på do spurte kelneren kjæresten min om det var noe vi feiret. Da desserten kom sto det "Happy Anniversary 3 years" over hele tallerkenen. Underholdende ble det også da paret på nabobordet som var ganske så stoned nærmest kastet seg over hverandre i sofaen på nabobordet.

6. Christmas palace

Det skal mye til for å finne en som er like glad i julen som meg, så gleden var stor da vi plutselig kom over en butikk som bare solgte juleting. Julekuler, lys, dekorasjoner over alt. Det var så stemning å gå rundt der og det ble med tre fine julekuler hjem. Det var dessverre ikke lov til å ta bilder inne, men vi snek oss til å ta et utenfor. Like ved finner dere også et blomstermarked hvor de selger blomster, frø osv.

7. Anne Frank's hus

Sist men ikke minst var vi innom Anne Frank's hus. Huset der hun bodde i skjul i to år, uten å ha muligheten til å gå ut. Det var veldig sterkt å gå rundt der og høre om den grusomme historien. Jeg anbefaler absolutt alle å dra dit!

Håper dere likte tipsene mine, og kan få bruk for de hvis du noen gang skal til Amsterdam!

• 03.09.2016, 16:30

Hello Amsterdam

Hei dere ♥

Da har vi kommet frem i Amsterdam. Dette er den første gangen i Nederland for oss begge, så er vi er veldig spente på hva byen har å by på. Hoteller er kjempekoselig, selv om det er litt trangt da. Nå skal vi straks ut for å utforske litt, før vi skal ut og spise i kveld. Tenkte jeg bare skulle stikke innom og si hei. Under har dere noen bilder av hotellrommet vårt. Vi bor på "Sara's Boutique hotel". Sleng gjerne noen tips i kommentarfeltet hvis dere har vært i Amsterdam! Da hadde jeg blitt kjempeglad.

Ha en kjempefin lørdag videre ♥

• 13.08.2016, 12:00

In my travel bag

Hei dere ♥

I dag tenkte jeg å vise dere hva jeg pleier å ha i veska når jeg er ute og reiser. Dette innlegget hadde jeg egentlig planlagt å lage før Spania, men det rakk jeg aldri. Jeg elsker å reise, som dere kanskje har fått med dere og har funnet mine nødvendigheter når jeg er ute på tur. Jeg elsker slike innlegg/videoer selv, og finner alltid inspirasjon til hva jeg kan putte i bagen ved å se på videoer på youtube eller lese innlegg.

Lommebok: Lommebok er en selvfølge når man er på tur. På flytoget, flyplassen, tax free, taxi/buss til hotellet osv.

Notatbok og penn: Man vet aldri når man får en ny idé til et blogginnlegg(eller andre ting), og jeg liker best å skrive det ned i en god og gammeldags notatbok.

Luggage tag: Hvor kjipt er det ikke å ta feil baggasje? Kofferter er jo veldig like, og det er lett å ta feil. Derfor har jeg nå kjøpt meg en søt luggage tag som er formet som en panda.

Compeed: Jeg får veldig lett gnagsår, så det er et must å ha gnagsårplaster med seg. Hele dagen blir jo ødelagt hvis man får et gnagsår og ikke har plaster å ta på.

Mophie og laderledning: Nå som jeg har lastet ned Pokemon Go(Hehe) går batteriet fort nedover. Nei da, jeg har hatt powerbank i flere år nå, og pleier egentlig  å ha den med meg overalt tilfelle jeg skulle gå tom for strøm.

Headset og hørepropper: På reiser pleier jeg alltid å ta med meg headsetet mitt fra Bose med noise cancelling, fordi den stenger ute alt av støy i f.eks flykabinen. I tillegg pleier jeg alltid å ha med meg hørepropper som jeg oppbevarer i den smarte makronboken.

Solbriller: Hvis man skal til en solfylt destinasjon er det alltid smart å ha med seg solbriller. I sommer har mine favoritter vært det nyeste paret mitt fra Ray Ban. Passer til alle antrekk og er veldig nøytrale.

Mobil og Ipad/macbook: Min store avhengighet i hverdagen er mobilen. Alltid greit å høre på litt musikk på flyet når man ikke har så mye annet å finne på. Ellers pleier jeg alltid å ha med meg ipad og/eller macbook til blant annet Netflix og blogging.

Sovemaske og nakkepute: Hvis jeg har en tidlig avgang eller en lengre reise tar jeg som regel med meg nakkeputen min og evt. sovemasken. Det er veldig deilig å ha noe å lene seg på sånn at hodet ikke faller i alle mulige retninger. Sovemasken er super for å stenge ute alt lyset hvis man skal sove.

Pass: Hvis man skal utenlands må man alltid ha med seg pass. Jeg kjøpte denne søte passholderen på VS for noen år siden, og det gjør at jeg enklere finner passet når jeg trenger det.

Kontanter: Jeg pleier ofte å ha med litt kontanter tilfelle jeg skal på f.eks et marked, en strandshop osv.

Tyggis: Jeg får veldig sjelden dotter i ørene når jeg er ute og flyr, men det er alltid greit å ha tilfelle man får vondt i ørene. Uansett er det godt å ha noe for å friske opp siden man ikke har mulighet til å pusse tennene.

Survival kit: Overalt jeg går pleier jeg å ha med meg en mini toalettmappe hvor jeg har ulike nødvendigheter. Her har jeg ulike medisiner i tillegg til ibux/paracet/naproxen sånn just in case. Ellers har jeg antibac-servietter, leppepomade, lip gloss, miniparfyme, håndkrem, hårbørste, pudder, ekstra strikk og fliseklemmer og til slutt et lite speil. Pleier ofte å ha bind/tamponger også.

Hva er dine travel must haves? ♥

• 20.07.2016, 16:00

Wanderlust: Amsterdam

Hei kjære lesere ♥

Når SAS legger ut billige billetter er det ikke vanskelig å få reiselystne sjeler som meg og kjæresten til å bestille billetter. Vi har allerede vært i både Paris og London etter at vi fant veldig rimelige billetter. På forrige torsdag la de ut billige billetter igjen til fem storbyer i Europa. Tilbudet varte i 6 timer, og vi bestilte da det var bare en halvtime og 5 plasser igjen. Turen går til Amsterdam i september. En by verken jeg eller kjæresten har besøkt. Vi har ikke bestilt hotell ennå, så hvis noen har noen anbefalinger blir jeg veldig glad for det! ♥ Vi blir der fra lørdag-mandag, og har hvertfall planer om å ta en båt på kanalene og besøke Anne Frank Museumet. Noen andre tips til restauranter, severdigheter og shopping?

Har du vært i Amsterdam?

• 19.07.2016, 13:30

Pink lake - Las salinas de Torrevieja

Hei kjære lesere ♥

I dag tenkte jeg å vise dere noen av de kuleste bildene jeg noen sinne har tatt. Dette er nok et av høydepunktene for meg denne ferien. Jeg og kjæresten tok nemlig en tur til en innsjø i Torrevieja hvor vannet er R-O-S-A! Vannet er i tillegg ekstremt salt, så man flyter som en kork. Jeg har aldri sett noe lignende, og heller aldri badet i vann som verken har vært så salt eller rosa. Det var nesten så jeg ikke trodde mine egne øyne, selv om jeg hadde sett masse bilder av det på instagram.

Tips hvis du skal dit i fremtiden: Ikke barber deg rett før eller bad hvis du har åpne sår. Jeg fikk erfare den bokstavelige betydningen av "strø salt i såret" siden jeg har fått  soleksem som jeg hadde klødd for mye på. Det svei noe helt forferdelig. Men fortsatt verdt det. Vil også anbefale å ta med hvertfall 1.5 liter ferskvann per person til å skylle av seg det salte vannet.

Ha en kjempefin dag videre!

byAnne

Jeg er en 21 år gammel jente fra Oslo. Studerer Økonomi og ledelse og jobber som freelancer i et eventbyrå. Bloggen handler i hovedsak om mote, hverdag, reise, mat og tips. Håper dere liker den!