• 19.04.2017, 22:00

Late workout



Hei dere ♥

Det ble visst en sen oppdatering fra meg. Tiden har gått så fort i dag med forelesning, skolearbeid, middag og til slutt trening. Jeg hadde egentlig tenkt meg på gruppetimen som jeg pleier å dra på, men det var en annen gruppeinstruktør som skulle ha den så jeg avbooket. Liker så godt hun som egentlig pleier å ha timen, så jeg tok litt egentrening med Endre i stedet. Det ble en kort økt siden jeg prøver å legge meg tidligere og det var utrolig mange folk der. Var seriøst opptatt på alle apparatene jeg hadde tenkt til å bruke. Fikk brukt favorittightsen min som jeg fikk til jul. Den gir meg alltid lyst til å trene og er den mest fargerike tightsen jeg har i skapet. 



Håper dere har hatt en kjempefin onsdag ♥ 

  • 06.02.2017, 19:30

Hvordan holde på treningsmotivasjonen!



Hei igjen ♥

Jeg er vel ikke alene om å ha et ønske om å trene mer i 2017. Det virker hvertfall slik når jeg går inn inngangen på Sats. Det er veldig typisk at man er kjempemotivert i januar, og så dabber det gradvis av utover i året. Derfor har jeg samlet sammen 10 gode tips til hvordan man kan holde på motivasjonen. 

♥ Finn en treningsform du liker. Dette er noe av det viktigste. Hvis man finner en treningsform man liker er det enklere å motivere seg til å komme seg ut døra. Selv er jeg ikke noe glad i tredemøllen, men liker godt romaskinen. Av styrkeøvelser har jeg funnet ut at jeg liker best å trene uten masse maskiner og fancy utstyr men bare med enkle håndvekter, en step og matte. Gruppetimer er også noe jeg liker godt, men det er stor variasjon på både time og instruktør. Her må man rett og slett bare prøve seg frem. 

♥ Varier treningen. Ikke gjør det samme hver gang du er på trening. Bytt ut øvelser i programmet og kanskje dra på en løpetime i stedet for å løpe alene. 

♥ Lag en spilleliste med alle favorittene. Det er alltid deilig å putte i høreproppene og bare stenge verden ute mens man trener. Under finner dere spillelisten jeg nylig delte med dere. 

♥ Få deg en treningspartner. Det er mye enklere å motivere seg til å dra på trening hvis man har en avtale med noen. Da er det også vanskeligere å avlyse. I tillegg er det jo veldig koselig å trene sammen og løfte hverandre opp så man presser seg til å ta en repetisjon til. 

♥ Planlegg treningsuken. Det kan være smart å sette opp en plan for når man har tid til å trene. Hvis man skriver det ned, er det også vanskeligere å droppe det. Hvis man skal på gruppetime kan det også hende man må booke time i god tid for å ikke havne på venteliste. 

♥ Fresh opp treningsskuffen. Man trenger ikke å oppgradere hele skuffen og bruke masse penger. For min del hjelper det på motivasjonen med en ny topp eller en stilig drikkeflaske med et kult sitat. 

♥ Den eneste treningsøkten man angrer på, er den man ikke tok. Bare tenk over det! Uansett om man bare har tid til en halvtime på treningssenteret er det mye bedre enn å ikke trene. Samme hvis man ikke er så effektiv og får gjort alle øvelsene man hadde tenkt, så er det bedre å tenke at man klarte de man gjorde.

♥ Sett deg realistiske mål. Jeg pleier som regel ikke å sette meg konkrete mål, men jeg merker at det hjelper veldig på motivasjonen når jeg klarer det. Det kan være mål om hva som helst. Hvor mange ganger man skal trene i uken, hvor mange kg man skal løfte, hvor fort man skal løpe, hvor lenge man skal trene, hvor mye man skal gå ned i vekt, mestre teknikken på en øvelse man synes er vanskelig osv. 

♥ Tren rett etter skole/jobb eller før. Jeg må enten trene tidlig, rett etter skolen eller veldig sent. Når jeg først har kommet meg hjem blir dørstokkmila fort litt for lang for å dra ut igjen. Hvis man tar med seg treningstøy eller til og med har det på seg på skolen er det vanskeligere å dra hjem i stedet. 

♥ Prøv ut noe nytt. Kanskje du finner en treningsform som du liker veldig godt, som du aldri har prøvd før. Det finnes for eksempel utrolig mange ulike gruppetimer og det er ikke alltid man vet hva timen går ut på før man står der. Jeg minnes fortsatt den gangen jeg prøvde meg på "Kettlebell" og det bare var tunge kettlebells igjen og jeg ikke fikk til noe. Jeg følte meg utrolig malplassert i salen, og dro aldri tilbake dit. Haha



God trening! ♥

  • 17.01.2017, 16:30

New workout kicks


Hei dere ♥

Tidligere i dag hentet jeg en etterlengtet pakke på posten. Oppi esken lå disse nydelige joggeskoene fra Asics, modellen heter GT-2000. Det begynner å bli en stund siden sist jeg kjøpte joggesko, og de jeg bruker på Sats Elixia hadde virkelig sett sine bedre dager. Hadde til og med begynt å bli et lite hull foran. Jeg gleder meg masse til å prøve disse ut etterpå på trening. 



Ha en kjempefin tirsdag videre 

  • 07.01.2017, 16:00

Drop it like a squat!



Hei dere ♥ 

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra ukens tredje treningsøkt. Jeg og kjæresten hadde egentlig booket oss på cycling klokken 10, men han følte seg dårlig og jeg var altfor trøtt til at jeg ville dra alene. Så vi sov noen timer til før jeg tok en liten tur alene. Da jeg åpnet skuffen med treningstøy innså jeg at det var på tide å vaske treningsklær siden utvalget ikke var så stort. Endte opp med en fargerik shorts som ikke matcher skoene i det hele tatt.. Haha. Fikk et par nye løpesko i posten i går, men måtte returnere de siden de akkurat var litt for små, så må vente noen uker før jeg får nye. 

Nå skal vi bare nyte den siste helgen før skolen starter igjen, og kanskje bestemme oss for årets ferieturer ♥ Ha en kjempefin lørdag videre!

  • 04.01.2017, 19:00

My workout playlist


Hei dere ♥

Jeg tipper mange av dere har som nyttårsforsett å trene mer. Jeg har så langt gjennomført to gode treningsøkter denne uken, og flere skal det bli. Motivasjonen min er på topp, så vi får se hvor lenge den varer. En av de tingene som hjelper på motivasjonen min når jeg først har kommet meg til treningssenteret er musikk. Jeg har nettopp oppdatert min spilleliste med 10 nye favoritter, som dere finner under. 



Har dere noen musikktips?

  • 23.08.2016, 22:00

Sweat now, shine later


Hei igjen ♥

Det er ikke ofte jeg finner tid til å publisere to innlegg om dagen, men jeg hadde så lyst til å oppdatere en gang til før jeg skal finne sengen for en ny dag i morgen. Jeg hadde første skoledag i dag etter ferien, og klarte overraskende nok å komme meg opp til forelesning klokken 8! Ikke verst etter mange uker med en døgnrytme som har vært helt snudd på hodet. Etter forelesning fikk jeg ordnet noen bøker, og handlet skrivebøker og permer.

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra trening med en god venninne. Hun studerer i USA, og reiser tilbake på lørdag, så dette var mest sannsynlig siste mulighet jeg hadde til å se henne før jul. Vi svettet oss gjennom både "21 minute body" og "Bootylicious". Jeg vrikket foten på søndag, så kunne dessverre ikke kjøre den fullt ut når det var mye hopp og sprett, men tok heller alternative øvelser hvor jeg kunne ha beina godt plantet på gulvet. Bedre enn ingen ting, eller hva? Dette ble et veldig skravlete innlegg, så jeg tenker jeg legger meg nå. Hvis dere stikker innom i morgen, deler jeg antrekket fra første skoledag!



Sweet dreams 

  • 05.08.2016, 18:00

Sweat, smile and repeat


Hei dere ♥

I dag tok jeg og kjæresten turen opp til Holmenkollbakken for en liten treningsøkt. Trening i trapper er hardt, men veldig effektivt. Ble ikke den lengste økten siden vi både hadde litt lite energi og litt lite tid. Jeg skal nemlig straks avgårde i bursdag til en av mine beste venninner fra vgs før jeg og en annen venninne skal en tur ut på byen i kveld. Jeg har til og med tatt antrekksbilder til dere, som jeg tenkte å dele i morgen. 

Det ble noen runder hvor vi løp opp trappene på tribunen, en runde hvor jeg løp annethvert trinn, noen runder med utfall oppover trappene, litt dips og litt hopping oppover. Veldig deilig å trene ute en gang i blant, men herregud så varmt det var! Jeg trodde jeg skulle dø av varme på slutten. 


Måtte stoppe halvveis på siste runde, for jeg var så varm... 

Tok av meg genseren og løp siste biten i sports-bhen i stedet 



Perfekt å ta litt dips på toppen etter å ha løpt en runde!

 

Håper dere alle får en fantastisk start på helgen! ♥

  • 27.01.2016, 21:30

Just do it!



Hei søte lesere og god lille-lørdag  ♥ 

 I dag startet dagen med 3 timer matteforelesning. Ikke favoritten akkurat, men kom meg overraskende gjennom denne gangen også. Haha. Det som er deilig med å starte så tidlig på onsdager, er at vi slutter 10:45! Derfor hadde jeg mange timer hjemme hvor jeg har gjort litt mer skolearbeid og tatt litt bloggbilder. Nå kom jeg nettopp hjem fra Elxia, "21 minute body" og "Strength and core" har kroppen fått kjørt seg gjennom denne onsdagskvelden. Nå skal jeg hoppe i dusjen før det blir en tidlig kveld. Håper dere har hatt en fin dag!





  • 08.01.2016, 11:00

Workout songs for 2016


Hei skjønne lesere 

Et av målene mine for januar 2016 var å trene 2-3 ganger i uken. Jeg har nå klar for ukens andre økt på Sats, og jeg tenkte å kjøre armer i dag. Kjørte "Leg day" på onsdag og har skikkelig gangsperre. Slet med å reise meg opp fra saccosekken da jeg satt foran peisen i går. For meg er musikk utrolig viktig når jeg trener. Det går som regel 1000 ganger lettere, særlig når man trener cardio. Her er mine favoritter for tiden. 

Hva er deres favorittsanger når dere trener? 

byAnne

Jeg er en 21 år gammel jente fra Oslo. Studerer Økonomi og ledelse og jobber som freelancer i et eventbyrå. Bloggen handler i hovedsak om mote, hverdag, reise, mat og tips. Håper dere liker den!

Search

Bloggdesign

hits